Hoe kunnen we eenvoudig een terugroepactie organiseren?

Hoe traceren we producten op basis van ‘ten minste houdbaar tot’?

Veel bedrijven hebben weleens te maken gehad met terughaalacties. Om dit proces gestroomlijnd te laten verlopen is realtime inzicht in goederen die beperkt houdbaar zijn heel belangrijk. Door artikelen bij binnenkomst direct te registreren op eigenschap, datum en leverancier zijn ze altijd te traceren. Zelfs als deze producten worden gebruikt in de vervaardiging van andere producten. Met de Exact WMS oplossing is naast het uitleveren van artikelen volgens LIFO of FIFO ook FEFO (First Expired, First out) mogelijk. Hierbij wordt rekening gehouden met de oudste (nog uit te leveren) THT datum.

Zodra een artikel het magazijn verlaat wordt automatisch de voorraad bijgewerkt. Naast registratie van artikelen is het ook mogelijk om batchnummer aan te maken. In een batchnummer zijn gegevens verwerkt zoals datum ontvangst, datum houdbaar ten minste tot, de leverancier en waar in het magazijn de artikelen liggen. Het systeem toont al deze gegevens op het moment dat er op het batchnummer wordt geklikt. Dus als een artikel van een leverancier is verwerkt in een ander artikel is het eenvoudig om dat te achterhalen. Een terugroepactie is dan eenvoudig te realiseren. Immers, alle ingrediënten worden net als artikelen geregistreerd. Met de WMS module van Exact kunt ook online uw voorraden bekijken. Daarnaast is het mogelijk om uw voorraad te koppelen aan uw orderbeheersysteem en de boekhouding zodat u optimale controle heeft op uw voorraad én op uw cashflow.