Door Advisie
4 minuten

Henk Schobben, Solution Sales bij Advisie, fietst dit jaar weer mee bij het sponsorevenement Alpe d'HuZes. Sinds november heeft hij al 52 keer getraind: 26 uur gespind, 52 kilometer hardgelopen, 488 kilometer buiten gefietst en 200 kilometer binnen in de garage gefietst.

Alpe d’HuZes is een actie waarbij deelnemers hardlopend, wandelend of fietsend onder het motto ’opgeven is geen optie’ op een dag tot maximaal zes keer de legendarische Alpe d’Huez beklimmen om zo veel mogelijk geld in te zamelen in de strijd tegen kanker. Met de opbrengsten wordt wetenschappelijk onderzoek naar kanker ondersteund, met als doel de ziekte onder controle te krijgen, zodat er in de toekomst niemand meer doodgaat aan kanker. Meedoen aan Alpe d'HuZes vraagt van elke deelnemer investering in tijd en geld, maar iedereen belooft in ieder geval €2.500,- sponsorgeld op te halen.

Trainen met 65 kilometer per uur op een helling van 22%

Om die berg op te kunnen fietsen of lopen, moet er natuurlijk ook getraind worden. Samen met Henk’s team 'Alpe du Best' bezocht hij daarom in de maanden voorafgaand aan het evenement La Roche in de Ardennen. De wandelaars en fietsers leggen dan de nodige trainingskilometers af met hellingen tot wel 22%. Ook de Col de Haussire staat op het programma; deze berg is bijna 1500 meter hoog en staat bekend als één van de duizend zwaarste beklimmingen voor fietsers in de wielersport. De Haussire heeft hellingen tot wel 22%.

Samen met zijn teamgenoten Marcel en Nico maakte Henk een indruk van de gehele trainingsrit.

Wilt u meer weten of een bijdrage leveren aan deze actie? Kijk dan op de officiële website van ‘Opgeven Is Geen Optie’. 

Meer weten over dit onderwerp?
Bel ons op +31 (0)35 60 36 500 of stuur een bericht.