Advisie heeft de juiste oplossing voor jouw inkoopproces

Procurement is meer dan het operationeel regelen van inkoop. Automatiseer niet alleen je inkoopproces en je boekhouding, maar al je bedrijfsprocessen. Zo kun je meer orders afhandelen en heb je minder werk, bedien je je klanten met optimale service en heb je direct inzicht in actuele data. Welke producten worden wanneer besteld? Wat is je marge en wat is de voorraad van jouw leverancier? Stem je inkoop en afspraken af op deze kennis, dan stroomlijn je je processen.

Toegevoegde waarde

Er valt op uitlopende terreinen toegevoegde waarde voor de organisatie en leveranciers te behalen. Dat geldt dus voor de zowel interne- als externe processen, maar het gaat ook over beïnvloeden en onderhandelen. Als inkoper moet je altijd rekening houden met de wensen van de organisatie en de belangen van leveranciers. Kostenefficiënt inkopen zonder kwaliteitsverlies is key. Procurement management is dus meer dan het operationeel regelen van inkoop.

Wanneer procurement goed wordt ingezet voegt dit waarde toe aan zowel interne- als externe processen. Hiermee kan een inkoper beïnvloeden, onderhandelen en daarmee sterke relaties opbouwen met belangrijke stakeholders en leveranciers. Daarbij moet rekening worden gehouden met de organisatorische wensen van de onderneming en de belangen van leveranciers. 

Het resultaat

  • Grip op contractbeheer, inkoopproces en digitale afhandeling van inkoopfacturen.
  • Geen vergeten prolongaties en inzicht in lange termijn verplichtingen.
  • Ondersteuning van artikelen, werksoorten, kosten, en serie- en partijartikelen
  • Beheer van meerdere magazijnen 
  • Een compleet ordermanagementproces
  • Inzicht in de omloopsnelheid van voorraad

Verschillenlijst procurement oplossingen

Op basis van overeenkomsten en verschillen hebben wij drie inkoopoplossingen met elkaar vergeleken. Elke oplossing heeft zijn eigen toegevoegde waarde. Vraag de verschillenlijst aan. 

Integratie van processen 

Het digitaal verwerken en laten fiatteren van ontvangen inkoopfacturen en eventueel declaraties zorgt voor kostenbesparing en foutreductie. Medewerkers kunnen snel en eenvoudig diensten en goederen aanvragen. De budgethouder controleert de aanvragen en raadpleegt de online budgetmonitor. Na fiattering kan de bestelling geplaatst worden en de ontvangst van de goederen of de prestatieverklaring vindt centraal plaats. Dankzij de integratie met Exact Globe of Exact Financials wordt ook de financiële afhandeling perfect verzorgd.

Voordeel van integratie

Met een goed integratie van je boekhouding voorkom je te hoge voorraden omdat je werkt met concrete data. Op die manier verlaag je ook het risico op incourante voorraden. Met een centraal voorraadsysteem breng je benodigde minimale voorraden in kaart.

  • Real-time informatie beschikbaar
  • Geen te hoge of te lage voorraden
  • Financiële administratie eenvoudig up-to-date
  • Altijd inzicht in je bedrijfsresultaat

Koppelmogelijkheden

Je kunt Exact koppelen met bijvoorbeeld webshops, scanoplossingen, MRP-systemen en productconfiguratie. Voor het koppelen van Exact hebben wij onze eigen Advisie producen ontwikkelt: modules en connectoren on-top-of Exact. Benieuwd welke software je kunt koppelen? Bekijk alle koppelingen op de Advisie Producten pagina of lees eerst nog meer over onze e-commerce totaaloplossing.

Wanneer je wilt sparren over de beste oplossing dan staan wij klaar. Mail of bel ons!

Laat hier je gegevens achter, dan nemen wij contact op:

Wil je weten wat we met jouw gegevens uit dit formulier doen? Lees dan onze privacyverklaring.