Dé Advisie aanpak

Het implementeren van nieuwe software in jouw organisatie vraagt om een projectmatige aanpak. Wij hebben op basis van onze jarenlange ervaring een Advisie aanpak ontwikkeld die hier optimaal op inspeelt.

1. Project initiatie

Elke goede relatie begint met een gedegen kennismaking en introductie waarbij we zien of jouw vraag en onze diensten matchen. Hier wordt de basis voor een succesvolle samenwerking gelegd. Op basis van je eisen en wensen worden uitgangspunten gedefinieerd en worden de aanpak en vervolgstappen afgestemd.
Een vooronderzoek kan een eerste stap zijn, waarbij de haalbaarheid van beoogde oplossingen samen met jouw organisatie wordt onderzocht. Samen met de overeengekomen aanpak wordt de scope van de volgende stap met je afgestemd.

Introductie - Project definitie - Voorbereiding vooronderzoek

2. Vooronderzoek

Het doel van deze stap het bepalen van de “fit” van de bedrijfsprocessen ten opzichte van onze standaard oplossingen. In workshops worden de verschillende bedrijfsprocessen, zoals die binnen onze oplossingen als end-2-end processen aanwezig zijn, besproken waarna deze vertaald worden naar jouw organisatie. Daar waar specifieke oplossingen gedefinieerd moeten worden, worden deze in deze fase samen met de business ontworpen.
Nu we weten hoe bedrijfsprocessen ingericht gaan worden, kan het implementatieplan opgesteld worden waarin aanpak, scope en budget vaste componenten zijn. Daarnaast is er ook veel aandacht voor de impact op je organisatie en de mensen en ligt de focus op tevreden (eind) gebruikers en opdrachtgever.

Blauwdruk - Ontwerp - Voorbereiding implementatie

3. Implementatie

Tijdens de implementatie ligt de focus op: is het systeem gereed? Zijn de data gereed? Zijn de gebruikers gereed?

De activiteiten uit het implementatieplan zijn op deze drie aspecten gericht. Als op deze drie vragen bevestigend geantwoord kan worden en het systeem opgeleverd is, worden de voorbereidingen voor een beheersbare livegang gestart met als ultiem sluitstuk een succesvolle lancering van je nieuwe systeem.

Realisatie - Oplevering - Lancering

4. Beheer

De lancering van het nieuwe systeem wordt door ons begeleid en ondersteund. Het systeem wordt overgedragen aan de servicedesk zodat je verzekerd bent van dagelijkse ondersteuning als je met onze oplossingen werkt. Het gezamenlijk evalueren van elk project is een vast onderdeel alvorens we het project sluiten. Het is belangrijk om te leren van de ervaringen in elk project.

Advisie biedt je drie standaard servicepakketten óf service op maat. Een servicepakket is samengesteld uit servicecomponenten die het beste aansluiten op jouw organisatie.

Support - Evaluatie - Afronding en vervolg

Wil je meer weten over de Advisie aanpak? Neem contact met ons op.

Laat hier jouw gegevens achter, dan nemen wij contact op: