Door Advisie
6 minuten

Customer Service is de service die jij je klanten biedt, zowel voor- als na hun aankoop van je product of dienst en die hen helpt om een gemakkelijke en plezierige ervaring met hun aankoop te hebben. Het is meer dan het beantwoorden van vragen; het is een belangrijk onderdeel van de belofte van jouw merk aan je klanten en het is cruciaal voor het succes van je bedrijf. Slechte Customer Service is namelijk de grootste rede waarom klanten weglopen!

Het is niet verrassend dat de hedendaagse consument, die veel online en op social media te vinden is, gewend is om eenvoudig antwoorden te vinden op vragen en snel geholpen wil worden. Klanten hebben dan ook hogere verwachtingen dan een aantal jaar geleden; het is dus belangrijk dat je klantenservice hierop inspeelt. Klanten zijn zelfs bereid om meer te betalen voor een betere ervaring! 
Naast ruimere tijden van de telefonische klantenservice, biedt E-customer Service je klanten de mogelijkheid om op een zelfgekozen tijdstip contact op te nemen met jouw organisatie.

E-customer Service in de praktijk

Je klant heeft een product bij je gekocht maar wil graag ’s avonds, als je telefonische klantenservice is gesloten, een aanvraag voor een garantieformulier of een supportvraag indienen. 
Hij gaat naar de website en op de klantenservice pagina ziet hij onder het kopje ‘Garantie en Reparatie’ het formulier ‘garantie-aanvraag’ staan. Vervolgens kan hij thuis, zonder de hulp van een klantenservice medewerker, het formulier invullen en indienen.



Een E-customer Service medewerker aan het werk achter zijn computer

Hoe zet jij E-customer Service in?

Wil jij slimmer werken en meer blije klanten? Maak dan van je webshop een digitaal service kanaal! 
Ons nieuwe product Portal Builder kan je hierbij helpen; met behulp van de door Portal Builder gegenereerde webformulieren, maak je van jouw webshop naast een verkoopkanaal ook een digitaal service kanaal. De formulieren stellen je klant namelijk in staat om op een zelfgekozen tijdstip een supportvraag, een nieuw adres of garantieaanvraag door te geven. 
Na verzending worden de formulieren direct ingeschoten in Exact en zo is voor je klant de correspondentie inzichtelijk en kunnen je medewerkers blijven werken zoals ze gewend zijn: een win-win situatie!

Wilt u meer weten over het creëren of inzetten van een digitaal service kanaal en alle mogelijkheden?

Meer weten over dit onderwerp?
Bel ons op +31 (0)35 60 36 500 of stuur een bericht.