Door Advisie
8 minuten

De afgelopen periode hebben we niet stil gezeten bij Advisie; we hebben de zomerperiode gebruikt om onze ontwikkelplatform te finetunen. Met de modules on-top-of Exact kunt u webformulieren ontsluiten vanuit Exact Synergy, Exact Globe en Exact Online en die presenteren in een willekeurig CMS systeem.

Deze nieuwe oplossing kan op veel verschillende terreinen worden ingezet. Heeft u bijvoorbeeld een webshop, dan kunt u de webshop connector gebruiken om met uw klanten te communiceren. Met Portal Builder kunt u een formulier op maat creëren, geheel in de huisstijl van uw website/ -shop of intranet omgeving. Het mooie van Portal Builder is dat het website software onafhankelijk is, dus ook uw CMS platform wordt ondersteund!

Binnen uw webshop kunnen uw klanten binnen hun accountgedeelte webformulieren invullen voor bijvoorbeeld retouren of eventuele klachten. Na het invullen van het webformulier wordt een workflow gestart binnen Exact Synergy voor de verdere opvolging. Het mooie aan deze oplossing is dat de klant de opvolging kan blijven volgen omdat de volledige correspondentie, gekoppelde bijlages of screenshots voor hen inzichtelijk zijn. Dus zodra de medewerker een reactie schrijft, is dit voor de klant inzichtelijk. Als er een wedervraag aan de klant wordt gesteld, ontvangt de klant een e-mail met een link naar de gewijzigde status van het formulier.

Portal Builder wisselt tweeweg uit en versimpelt en verbetert zo dus de huidige processen binnen uw organisatie; dit geldt zowel voor externe- als interne processen.

Met Portal Builder kunt u uw klanten of relaties eenvoudig digitaal een service-afspraak laten inplannen met bijvoorbeeld een medewerker of monteur. Hoe dat werkt? Dat hebben we hieronder uitgelegd.


Extern proces

Een voorbeeld van zo’n extern proces is als een klant een offerte aanvraagt via uw website of shop. De klant kan zelf de gewenste artikelen configureren en als offerteaanvraag indienen.

Zodra de offerte gemaakt is, ontvangt de klant een e-mail met link naar de offerte, waarna de klant zijn offerte kan inzien en eventueel direct kan bestellen. 

Intern proces

Aan de andere kant komt er bij u een offerte- aanvraag binnen en de binnendienst maakt een offerte met behulp van de gevraagde formaten en materiaal die de klant heeft doorgegeven. Zodra dit is gedaan, moet deze door de buitendienst worden gecontroleerd. Zodra de offerte akkoord is, wordt de offerte gemaild en klaargezet in de web-omgeving van de klant. Doordat Portal Builder volledig integreert op uw de website zal uw klant denken dat hij nog steeds op de voor hem vertrouwde website zit, met dezelfde user interface. Datzelfde geldt voor uw medewerkers; doordat zij in de vertrouwde Exact Synergy omgeving werken verlopen de interne processen soepel.

Portal Builder is beschikbaar voor Exact Synergy, Exact Globe en Exact Online te kunnen leveren. Zelf verwachten wij deze mooie toepassing veelvuldig te  gaan inzetten bij ondernemers die (gaan) werken met Exact.

Meer weten over dit onderwerp?
Bel ons op +31 (0)35 60 36 500 of stuur een bericht.