Door Advisie
3 minuten

De samenwerking is een schot in de roos

Vanuit een gezamenlijke visie werken Embassy Benelux en Advisie samen om de bedrijfsprocessen te optimaliseren. Met Exact als de basis zetten we continu stappen om verder te automatiseren. In dit klantverhaal spreken we Durk van de Haar (IT, Marketing & Communications) over de samenwerking en stappen die zij hebben gezet om de dartswereld te veroveren.

Samen innoveren met Exact

Voor Embassy is het belangrijk dat ze samenwerken met een partner die meedenkt en advies geeft over de te nemen stappen. In onderstaande video spreekt Tim Kraan, Accountmanager bij Advisie, met Durk van de Haar over de samenwerking:

 


Uw cookies zijn niet geaccepteerd

Op deze plaats wordt normaal een dynamische element getoond, zoals bijvoorbeeld een video. Omdat u cookies niet geaccepteerd hebt, kunnen we dat helaas (nog) niet doen. Accepteer snel alle cookies onderaan in de cookiemelding of op onze Cookiepagina.


 

Een krachtige Exact omgeving 

Embassy zat aanvankelijk bij een kleinere Exact-partner die onvoldoende kon meedenken in de ambitieuze groei die het bedrijf doormaakte. De behoefte aan procesoptimalisatie, uitbreiding van het WMS en de implementatie van HR-functionaliteiten vroeg om een partner die strategisch kon meeschakelen. Sinds 2023 is Embassy daarom overgestapt naar een nieuwe aanpak, met als resultaat een krachtige, toekomstbestendige Exact-omgeving.

 

 

"De samenwerking met Advisie voelt door de verschillende specialismes vertrouwd en professioneel."

- Durk van de Haar

 

 

Fundament leggen met WMS en procesoptimalisatie

De samenwerking begon met een grondige inventarisatie van de bestaande omgeving, met focus op de groothandelsprocessen en gebruikte applicaties. Op basis van deze analyse zijn optimalisaties doorgevoerd op orderniveau en voorraadbeheer, en werd WMS1 ingericht. Dit gaf Embassy direct beter inzicht in inkomende en uitgaande goederenstromen.

Voor meer grip op voorraden en lopende orders werd Sumatra geïmplementeerd. Sales gebruikt deze rapportagestructuur actief om klanten accuraat te informeren. Daarnaast werd met Orbis de communicatie richting klanten geautomatiseerd, zoals meldingen bij backorders en automatische facturatie op basis van statuswijzigingen.

De aflettermodule zorgt voor een correcte boekhoudkundige verwerking van betaalfees via de webshop. En met Scansys is het goedkeuringsproces van inkomende facturen volledig digitaal ingericht, inclusief goederenfacturen.

 

 

Webshop Connector en verdere automatisering

In 2024 werd de bestaande Xcore-koppeling vervangen door onze Advisie Webshop Connector, die beter omgaat met kortingen en gegevensuitwisseling. In onderstaande video legt Tim Kraan, Senior Accountmanager, verder uit hoe dit werkt:

 


Uw cookies zijn niet geaccepteerd

Op deze plaats wordt normaal een dynamische element getoond, zoals bijvoorbeeld een video. Omdat u cookies niet geaccepteerd hebt, kunnen we dat helaas (nog) niet doen. Accepteer snel alle cookies onderaan in de cookiemelding of op onze Cookiepagina.


 

 

Over Embassy Benelux

Embassy Benelux is sinds 1979 een toonaangevende fabrikant, importeur en groothandel in dartartikelen, met een assortiment van meer dan 5.000 producten van topmerken uit de dartwereld. Vanuit hun vestiging in ’s-Gravenzande beleveren ze zowel gespecialiseerde (online) dartwinkels als grote sport- en outdoorzaken in binnen- en buitenland. Embassy staat bekend om zijn grote voorraad, snelle levering en klantgerichte service, en is daarmee dé one-stop-shop voor iedere dartretailer in Europa

 
Meer weten?

Wil je net als Embassy Benelux aan de slag om logistiek en e-commerce te integreren en verder te automatiseren? We denken graag met je mee!

 

 

Bekijk onze andere klantverhalen:

Waada the Movement
Arcobel