WAAROM CUSTOMER RELATIONSHOP MANAGEMENT?
CRM vormt een totaaloplossing voor uw Marketing, Sales en Service ondersteuning.

CRM is een werkwijze waarop een organisatie haar relaties beheert, maar tegelijkertijd wordt met CRM ook vaak de techniek bedoeld. Dan gaat het over de software dat het CRM-proces digitaliseert en ondersteunt.

Wat is CRM?

CRM gaat over het opbouwen en onderhouden van relaties met mensen en is essentieel om klanten te winnen en te behouden. CRM is een werkwijze waarop een organisatie haar relaties beheert, maar tegelijkertijd wordt met CRM ook vaak de techniek bedoeld. Dan gaat het over de software dat het CRM-proces digitaliseert en ondersteunt. Aangezien de hoeveelheid informatie die organisaties produceren met de dag groeit, is de inzet van CRM-systemen cruciaal geworden.

Met een CRM-systeem worden alle gegevens en activiteiten van leads, prospects en bestaande klanten gedocumenteerd en beheerd. Elk contactmoment kan daarin worden vastgelegd. CRM is een volledige oplossing voor de totale Marketing, Sales en Service procesondersteuning. Denk aan: doelgroep segmentatie, verkoopkansenbeheer, e-mailmarketing, campagnebeheer, document management en service management etc.

360 graden klantbeeld

Effectief Customer Relationship Management vereist een goede vastlegging van klantgegevens. Dit is niet alleen belangrijk voor een goede facturering, maar helpt ook bij uw customer intimacy strategie. Hierbij staat de klantervaring, klantrelatie en de waardering van de klant voor uw bedrijf centraal. Dit is uiterst zinvol als u een sterke relatie met uw klanten nastreeft én deze relatie winstgevend moet zijn.

Vaak is er klantinformatie- en data in overvloed, maar versnipperd door het hele bedrijf. Een 360 graden klantbeeld is van belang om relevnat informatie te delen met uw klanten op de momenten dat zij dat wensen.  Registreer in uw systeem wanneer er contact momenten zijn geweest, via welk kanaal en met welke informatie of content. Hoe beter de klantdata, des te gerichter uw organisatie kan helpen en waarde kan toevoegen.

Management Informatie

Elk bedrijf kent het belang van goede stuurinformatie, maar elke organisatie kent ook het probleem om deze goed samen te stellen en samengesteld te houden. Door de hoeveelheid informatie die wordt vastgelegd in uw CRM systeem heeft u veel waardevolle management informatie beschikbaar. Het analyseren van die gegevens levert inzichten waarmee u uw organisatie beter kunt maken en/of plannen kunt maken voor de toekomst.

Op enorme documenten zit niemand te wachten en het tempo van verandering in sommige sectoren is zo groot dat snelheid essentieel is. Wat willen we bereiken, hoe gaan we ons verder ontwikkelen, welke prioriteiten stellen we, welk rendement willen we behalen en hoe gaan we dit rendement verhogen? Een CRM-systeem ondersteunt uw bedrijfsstrategie, stimuleert de groei en verbetert de communicatie met uw klanten. 

Oplossingen 

Management informatie kan op verschillende manieren getoond worden. Bijvoorbeeld in de CRM software zelf, maar ook via dashboards of  tools zoals Power BI.  Meer informatie over ons CRM Exact Synergy kunt u hier vinden.

Heeft u vragen over onze oplossingen? Onze consultants helpen u graag om de bedrijfsprocessen, software en organisatie naadloos op elkaar af te stemmen en zorgen voor gebruikersacceptatie en draagvlak. 

 

Linda de Boer vertelt u graag meer over de mogelijkheden van CRM.

Laat hier uw gegevens achter, dan nemen wij contact met u op