WAAROM PROCUREMENT OPLOSSINGEN
Een strategisch inkoopbeleid voorkomt verspilling van financiële middelen.

Wanneer procurement goed wordt ingezet voegt dit waarde toe aan zowel interne- als externe processen. Hiermee kan een inkoper beïnvloeden, onderhandelen en daarmee sterke relaties opbouwen met belangrijke stakeholders en leveranciers. Daarbij moet rekening worden gehouden met de organisatorische wensen van de onderneming en de belangen van leveranciers. 

Meer dan inkoop alleen

Wanneer een organisatie zich richt op het beheersen en sturen van de inkomende goederenstroom tot aan het moment dat de goederen in productie worden genomen is er sprake van procurement. Procurement omvat zowel inkoop als materiaalbehoefteplanning, voorraadbeheer en transport. Synoniemen voor procurement zijn: purchase-to-pay (P2P) en procure-to-pay. 

Er valt op uitlopende terreinen toegevoegde waarde voor de organisatie en leveranciers te behalen. Dat geldt dus voor de zowel interne- als externe processen, maar het gaat ook over beïnvloeden en onderhandelen. Als inkoper moet je altijd rekening houden met de wensen van de organisatie en de belangen van leveranciers. Kostenefficiënt inkopen zonder kwaliteitsverlies is key.
Procurement management is dus meer dan het operationeel regelen van inkoop.

Controle op het proces

Krijg grip op uw contractbeheer, inkoopproces en digitale afhandeling van inkoopfacturen in één geïntegreerde oplossing! Het vooraf vastleggen van alle contractafspraken voorkomt vergeten prolongaties en geeft inzicht in lange termijn verplichtingen. Door deze verplichtingen te registreren en te controleren voordat ze worden aangegaan, wordt u niet geconfronteerd met ongewenste en onvoorziene uitgaven.

Gelukkig kan software daarbij helpen. Software kan steeds eenvoudiger integreren met verschillende administratieve processen.

Drie procurement oplossingen

Natuurlijk praten wij graag persoonlijk verder over procurement of purchase-to-pay. Niet alleen kunnen wij uitleggen wat de voordelen van een P2P in uw situatie inhoudt, ook denken wij graag met u mee welke van deze drie oplossingen het beste aansluit:

- Advisie Procurement (P2P)

- Pro- Active

- Exact Spend Management 

 

 

Resultaat

Het digitaal verwerken en laten fiatteren van ontvangen inkoopfacturen en eventueel declaraties zorgt hierdoor voor kostenbesparing en foutreductie. Medewerkers kunnen snel en eenvoudig diensten en goederen aanvragen. De budgethouder controleert de aanvragen en raadpleegt de online budgetmonitor. Na fiattering kan de bestelling geplaatst worden. De ontvangst van de goederen of de prestatieverklaring vindt centraal plaats. Dankzij de integratie met Exact Globe of Exact Financials wordt ook de financiële afhandeling perfect verzorgd.

Teun van Essen vertelt u graag meer over de procurement mogelijkheden voor uw organisatie.

Laat hier uw gegevens achter dan nemen wij contact met u op