Business Cloud

Microsoft stopt op 15 juni 2022 met het ondersteunen van Internet Explorer 11. Vanaf nu is het daarom ook mogelijk om naar de Business Cloud te verbinden via Microsoft Edge, de nieuwe browser van Microsoft. Deze kan je via de volgende stappen instellen:

Stap 1. Open Microsoft Edge (niet in de Business Cloud!)

Open Microsoft Edge op je computer (niet in de Business Cloud!). In de browser klik je op de 3 puntjes rechts bovenin en navigeer je naar instellingen.

In de instellingen navigeer je naar het scherm Standaardbrowser. Zet bij de optie: Toestaan dat sites opnieuw worden geladen in de Internet Explorer- modus het veld Standaard naar Toestaan en klik vervolgens op Opnieuw opstarten. Microsoft Egde wordt nu opnieuw opgestart.

Stap 2. Opnieuw laden in Internet Explorer modus

Navigeer naar https://portal.computerplan.nl in Microsoft Egde. Klik vervolgens weer op de 3 puntjes rechtsboven en kies hier voor Opnieuw laden in Internet Explorer-modus

Doe het schuifje deze pagina de volgende keer openen in Internet Explorer modus naar rechts en klik op gereed. Klik eventueel ook onderin het scherm op toestaan op wanneer je de melding: "Deze webpagina wil de volgende invoegtoepassing uitvoeren: Microsoft Remote Desktop Services Web Access Con... van Microsoft Corporation" krijgt. 

Nu kun je de komende 30 dagen via Microsoft Edge met de Business Cloud verbinden. Na deze 30 dagen krijg je onderstaande scherm te zien en klik je op Opnieuw toevoegen. Dit zou eventueel ook kunnen via de 3 puntjes rechtsboven en dan Opnieuw laden in Internet Explorer-modus.

We verwachten dat Microsoft nog e.e.a. zal aanpassen dus het kan zijn dat deze procedure nog wijzigt.

Verdere vragen over het activeren van Microsoft Egde in de Business Cloud? Neem dan contact op met de Support IT Solutions via 015- 279 89 29 of mail naar supportIT@advisie.nl